رويترز: بي اعتمادي به آمريكا و گرايش كشورهاي عربي به احياي روابط با دمشق

۸ بازديد

به گزارش گروه بين الملل خبرگزاري آنلاين اخبار ورزشي ، رويترز روز يكشنبه در تحليلي نوشت كه در حالي كه ايالات متحده بر بحران روابط با چين تمركز دارد ، متحدان عرب واشنگتن در جهت روابط بهتر با دولت دمشق حركت مي كنند. رويترز مي نويسد در حالي كه جهان غرب همچنان بر اين اصرار …

منبع: سايت اسپرت نيوز
رويترز: بي اعتمادي به آمريكا و گرايش كشورهاي عربي به احياي روابط با دمشق

رويترز: بي اعتمادي به آمريكا و گرايش كشورهاي عربي به احياي روابط با دمشق https://sports-news.ir/رويترز-بي-اعتمادي-به-آمريكا-و-گرايش-كشو/ Sun, 10 Oct 2021 13:25:38 0000 عمومي https://sports-news.ir/رويترز-بي-اعتمادي-به-آمريكا-و-گرايش-كشو/

به گزارش گروه بين الملل خبرگزاري آنلاين اخبار ورزشي ، رويترز روز يكشنبه در تحليلي نوشت كه در حالي كه ايالات متحده بر بحران روابط با چين تمركز دارد ، متحدان عرب واشنگتن در جهت روابط بهتر با دولت دمشق حركت مي كنند. رويترز مي نويسد در حالي كه جهان غرب همچنان بر اين اصرار …

منبع: سايت اسپرت نيوز
رويترز: بي اعتمادي به آمريكا و گرايش كشورهاي عربي به احياي روابط با دمشق

به گزارش گروه بين الملل خبرگزاري آنلاين اخبار ورزشي ، رويترز روز يكشنبه در تحليلي نوشت كه در حالي كه ايالات متحده بر بحران روابط با چين تمركز دارد ، متحدان عرب واشنگتن در جهت روابط بهتر با دولت دمشق حركت مي كنند.

رويترز مي نويسد در حالي كه جهان غرب همچنان بر اين اصرار دارد كه بشار اسد رئيس جمهور سوريه مسئول سال ها درگيري خونين است ، متحدان عرب ايالات متحده در منطقه از روابط سرد با سوريه به احياي روابط اقتصادي و ديپلماتيك مي روند. كشور.

عليرغم پيروزي قاطع اسد در انتخابات امسال ، غربي ها همچنان از لفاظي ها عليه دولت دمشق استفاده مي كنند ، اما رهبران عرب اين واقعيت را مي پذيرند كه وي همچنان به حفظ موقعيت قدرتمند خود در سوريه ادامه خواهد داد.

رويترز مي افزايد خروج نامنظم آمريكا از افغانستان اين باور را در ميان رهبران جهان عرب تقويت كرده است كه آنها بايد راه خود را پيدا كنند. آنها نظاره گر ادامه دست آمريكا در منطقه و تعامل واشنگتن با چين هستند و برنامه دارند تا اولويت هاي خود را دنبال كنند كه شامل احياي اقتصاد پس از سال ها درگيري و گسترش ويروس كرونا است.

به گزارش خبرگزاري ، عليرغم افزايش علائم گرايش كشورهاي عربي به سوريه ، و “ملك عبدالله دوم” اردن براي نخستين بار در يك دهه گذشته با اسد گفت وگو كرد ، اما سياست هاي ايالات متحده هنوز م componentلفه اي است كه اوضاع را پيچيده مي كند.

واشنگتن مدعي است كه سياست خود را در قبال سوريه تغيير نداده است و همانطور كه در قطعنامه شوراي امنيت آمده است ، خواهان گذار سياسي در اين كشور است. تحريم هاي آمريكا عليه دمشق كه در دوران رياست جمهوري دونالد ترامپ ، رئيس جمهور سابق آمريكا تشديد شده بود ، همچنان مانع بزرگي بر سر راه تجارت سوريه است.

با اين حال ، تحليلگران در واشنگتن مي گويند كه سوريه ديگر اولويت اصلي دولت جو بايدن رئيس جمهور آمريكا نيست و بر رويارويي با چين متمركز شده است. بايدن چند ماه پس از ورود به كاخ سفيد ، هنوز نتوانست بر اساس قانون سزار كه سال گذشته براي افزايش فشار بر بشار اسد اعمال كرده بود ، تحريم هايي را اعمال كند.

رويترز به نقل از ديويد لش ، كارشناس امور سوريه در دانشگاه ترينيتي در واشنگتن مي گويد: «متحدان آمريكا در جهان عرب از واشنگتن مي خواهند كه محاصره دمشق را لغو كرده و به اتحاديه عرب بازگردد و به نظر مي رسد دولت بايدن تا حدودي به حرف او گوش مي دهد. به قول تگزاس ، به گفته وي.

اين واقعيت بازتاب اخراج سوريه از اتحاديه عرب و حمايت عربستان سعودي ، امارات و اردن از شورشيان در خاك سوريه است. درگيري هاي نزديك به يك دهه صدها هزار نفر را كشت ، نزديك به نيمي از جمعيت سوريه را آواره كرد و ميليون ها نفر را به كشورهاي همسايه و اروپا آواره كرد.

شورشيان ضد اسد هنوز در مناطقي از شمال سوريه حضور دارند و از تركيه پشتيباني مي شوند. در شرق و شمال شرق سوريه نيز كردهاي تحت حمايت آمريكا وجود دارند. اگرچه اختلافات در سوريه همچنان پابرجاست ، اما اسد موفق شده است با كمك روسيه و ايران كنترل بسياري از كشور خود را به دست آورد. دو كشور بيشتر از تعهد واشنگتن به بركناري وي متعهد به حفظ او در قدرت بودند.

در حال حاضر ، اردن ، همسايه جنوبي سوريه با اقتصاد بيمار و روابط قوي با عربستان سعودي ثروتمند ، سياست جهان عرب در قبال دمشق را رهبري مي كند. ماه گذشته بيشتر مرزهاي اردن و سوريه براي تجارت باز شد و عمان كاتاليزور توافق گاز طبيعي از مصر به لبنان از طريق سوريه شد كه واشنگتن با آن موافقت كرد.

رويترز به نقل از سميح ميتاح ، مقام و تحليلگر سياسي سابق اردني مي گويد: “وقتي اردن اين موانع را مي شكند و روابط را ايجاد مي كند.” [با سوريه] در حال نتيجه دادن است و با همان سرعت پيش مي رود. ساير كشورها نيز از آن پيروي خواهند كرد. “

در تحليل خود ، اين آژانس گفت كه گذرگاه مرزي زماني محل عبور صدها كاميون بود كه كالا را بين اروپا ، تركيه و كشورهاي خليج فارس حمل مي كردند. احياي اين مبادلات باعث تقويت اردن و سوريه خواهد شد كه هر دو در بحران اقتصادي عميقي به سر مي برند. اين امر همچنين به لبنان كمك مي كند كه با بدترين ركود اقتصادي در تاريخ معاصر روبرو است.


يك كاميون تجاري از مرز سوريه و اردن عبور مي كند

جيم جفري ، سخنگوي سابق دولت آمريكا در امور سوريه در دوران رياست جمهوري ترامپ ، به رويترز گفت: “من كاملاً متقاعد شده ام كه مردم اردن احساس مي كنند كه آمريكايي ها آنها را تحريم نخواهند كرد.” وي افزود: “در رسانه ها و متحدان منطقه جنجال زيادي وجود دارد كه ايالات متحده ديگر اسد را تحت قيصر يا هر قانون ديگري تحت تحريم هاي شديد قرار نخواهد داد.”

رويترز افزود كه همين روحيه در جلسه اخير مجمع عمومي سازمان ملل متحد نشان داده شد. در اين ديدار ، وزيران خارجه مصر و سوريه براي اولين بار در يك دهه گذشته ديدار كردند. وي همچنين در نمايشگاه اقتصادي “اكسپو 2020” در دبي با وزيران اقتصاد سوريه و امارات ديدار كرد و در مورد احياي شوراي تجارت دوجانبه بحث و تبادل نظر كرد.

آيا علي رغم تلاش ها براي “جن زدايي رژيم دمشق” ، آيا رويكرد جديدي در قبال سوريه اتخاذ شده است؟ آره”.

آرون اشتاين ، مدير تحقيقات م theسسه امور خارجه ، به نقل از رويترز گفت: “دولت بايدن” علاقه مند به افزايش هزينه هاي ديپلماتيك براي جلوگيري از نزديك شدن دولت هاي منطقه به دولت “است. [سوريه] وي گفت: “نه” و افزود كه سياست آمريكا در سوريه اكنون بر مبارزه با داعش و كمك هاي بشردوستانه متمركز شده است.

رويترز به نقل از سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: “آنچه ما انجام نداده ايم و نخواهيم داد ، تلاش براي عادي سازي و آشتي با دولت سوريه است. از ديكتاتوري وحشيانه اي مانند بشار اسد حمايت كنيد ، حتي وقتي تحريم ها را لغو كنيم. عليه سوريه يا موضع خود را در مخالفت با بازسازي سوريه تغيير دهيم تا راه بازگشتي وجود نداشته باشد. “راه حل سياسي براي مشكلات اين كشور.

رويترز گزارش داد در حالي كه بسياري از متحدان آمريكا در منطقه به دنبال روابط جديد با دمشق هستند ، كشورهاي مهم مانند عربستان سعودي همچنان اكراه دارند.

اين خبرگزاري به نقل از جاشوا لانديس ، كارشناس مسائل سوريه در دانشگاه اوكلاهما ، در پايان گفت: “تلاش مهم اين است كه سوريه و عربستان را به نوعي حل و فصل برساند و من فكر مي كنم كه سعودي ها نزديك شده اند و منتظر هستند.” [چرغ سبز] “آنها آمريكا هستند.”

روز جمعه ، جاش روگن ، ستون نويس واشنگتن پست در يادداشتي نوشت كه عبدالله دوم ، پادشاه اردن ، از زمان ملاقات با جو بايدن ، رئيس جمهور آمريكا در كاخ سفيد در جولاي گذشته ، هدايت عادي سازي را بر عهده دارد. – اسد.

بر اساس اين يادداشت ، سالم المصلت ، رئيس ائتلاف ملي اپوزيسيون سوريه ، ماه گذشته در رأس هياتي وارد واشنگتن شد تا از دولت آمريكا و جامعه بين المللي بخواهد فشار بر رژيم سوريه را حفظ كنند.

اين نويسنده به نقل از يك مقام ارشد دولت آمريكا افزود: “سياست آمريكا همچنان مانع از اين مي شود كه هر كشوري قصد عادي سازي روابط خود با اسد را داشته باشد”. وي افزود: “ما به اردن چراغ سبز يا قرمز نشان نداديم.” (جزئيات بيشتر)

انتهاي حرف / متر


منبع: سايت اسپرت نيوز
رويترز: بي اعتمادي به آمريكا و گرايش كشورهاي عربي به احياي روابط با دمشق

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.