بررسي محصولات معرفي شده در رويداد سرفيس مايكروسافت 2019

به خبرنامه به روز و تخصصي تكنولوژي خوش آمديد.

بررسي محصولات معرفي شده در رويداد سرفيس مايكروسافت 2019

۱۲۴ بازديد

        گوشي سرفيس Duo

        سرفيس نئو

        ويندوز 10 ايكس

        سرفيس لپ تاپ 3

        سرفيس پرو ايكس

        سرفيس پرو 7

        تراشه SQ1

        سرفيس‌ ايرباد

گوشي سرفيس Duo

كمپاني كه بيشتر از همه به خاطر سيستم عامل ويندوز خود در جهان شناخته شده اكنون دوباره و اين بار با اندرويد گوگل به دنياي گوشي‌هاي هوشمند قدم مي‌گذارد. گوشي سرفيس دوو داراي دو نمايشگر 5.6 اينچي است كه در صورت قرار گرفتن كنار هم يك صفحه نمايش 8.3 اينچي را در اختيار كاربر قرار مي‌دهند. مايكروسافت مي‌گويد اين گوشي قرار است براي تعطيلات كريسمس سال 2020 وارد بازار شود.

سرفيس نئو

سرفيس نئو با نمايشگر دو گانه 9 اينچي خود حدود 640 گرم وزن دارد و ضخامت آن هم تنها 5.6 ميلي‌متر است. سرفيس دو نمايشگر محصولي ظريف و زيبا است كه با به كارگيري نازك‌ترين LCDهاي جهان ساخته شده است. نمايشگرهاي سرفيس نئو به يك لولا 360 درجه‌اي متصل هستند و داراي بيش از 60 كابل ميكرو هم‌محور (Micro Coaxial) هستند كه آن‌ها را به يكديگر متصل كرده‌اند. مانند گوشي سرفيس دوو، سرفيس دو نمايشگر نيز در تعطيلات كريسمس سال 2020 عرضه خواهد شد.

ويندوز 10 ايكس

سرفيس نئو از سيستم عامل ويندوز 10x بهره خواهد برد. ويندوز 10 ايكس يك نسخه جديد از سيستم عامل ويندوز مايكروسافت است كه براي دستگاه‌هايي با صفحه نمايش دوگانه طراحي و ساخته شده است. به گفته كارمن زلاتف، يكي از مديران ارشد مايكروسافت :« ويندوز 10x يك نسخه جديد از ويندوز 10 است كه ما طي چندين سال گذشته با همكاري صدها مهندس و برنامه نويس در مايكروسافت مشغول طراحي و توسعه آن بوديم. هدف ما از ساخت ويندوز 10x ارائه بستري جديد براي دستگاه‌هايي با دو صفحه نمايش بود تا بتوانيم عصر جديدي را در حوزه بهره وري و خلاقيت در دنياي تكنولوژي رقم بزنيم.»

سرفيس لپ تاپ 3

نسل سوم لپ‌تاپ‌هاي سرفيس‌ در دو سايز 13.5 و 15 اينچ عرضه و هركدام از آن‌ها به ترتيب 999 و 1199 دلار قيمت خواهند داشت. هردو لپ‌تاپ داراي صفحه نمايش لمسي، كيبورد و تاچ‌پد، اتصالات USB-C و طراحي مدولار هستند. علاوه بر اين در بخش مشخصات فني نيز چندين بروزرساني را شاهد هستيم. سرفيس لپ تاپ 3 از يك پردازنده نسل دهمي و چهار هسته‌اي اينتل در كنار پردازنده گرافيكي اختصاصي AMD رايزن نسخه سرفيس (Surface Edition) بهره مي‌برد. قدرت پردازشي سرفيس لپ تاپ 3 با توجه به اين مشخصات 3 برابر بيشتر از مك بوك اير است.

سرفيس پرو ايكس

سرفيس پرو ايكس با صفحه نمايش 13 اينچي خود يكي از محصولات جديد مايكروسافت است. اين محصول تبلتي بر پايه سيستم عامل ويندوز است كه از يك پردازنده اختصاصي اسنپدراگون كه توسط كوالكام و به شكل انحصاري براي سرفيس پرو ايكس ساخته شده استفاده مي‌كند. يعني تراشه SQ1 Arm. سرفيس پرو ايكس علاوه بر صفحه نمايش 13 اينچي خود داراي يك قلم جديد سرفيس‌ اسليم است كه مي‌توان آن را در قسمتي كه در بالاي كيبورد برايش تعبيه شده جاي داد، اين محصول همچنين داراي دو درگاه USB-C نيز هست. سرفيس‌ پرو ايكس را مي‌توان هم اكنون با قيمت پايه 999 دلار پيش خريد كرد و در ماه نوامبر آن را تحويل گرفت.

سرفيس پرو 7

سري سرفيس پرو به رسم هر سال و اين بار با سرفيس پرو 2019 (سرفيس پرو 7) با بهره گيري از يك پردازنده جديد Ice Lake اينتل، بيش از 16 گيگابايت رم و پشتيباني از هارد ديجيتال SSD با ظرفيت بيش از 1 ترابايت بروزرساني شده است. سرفيس پرو 7 با قيمت پايه 749 دلار در حال حاضر پيش فروش مي‌شود.

تراشه SQ1

تراشه جديد SQ1 كه با همكاري كوالكام و مايكروسافت ساخته شده داراي مدار اختصاصي براي پردازش تسك‌هاي مختلف از طريق هوش مصنوعي است؛ پيشرفتي بزرگ در زمينه محاسبات و پردازش‌هاي كامپيوتري كه مي‌تواند نقش تعيين كننده‌اي در پردازش تسك‌هاي سنگيني مثل تشخيص گفتار و ويرايش تصاوير ايفا كند. در جريان رويداد مايكروسافت سرفيس 2019 تاكيد زيادي بر راندمان و بازدهي بالاي اين تراشه شد. مايكروسافت مي‌گويد اين تراشه به ازاي هر وات عملكردي 3 برابر تراشه‌اي كه در مدل قبلي سرفيس پرو مورد استفاده قرار گرفته را ارائه مي‌دهد.

سرفيس‌ ايرباد

مايكروسافت پس از آن كه سال گذشته هدفون‌هاي سرفيس‌ خود را وارد بازار كرد اين بار قصد دارد با هدفون بي‌سيم خود به نام سرفيس‌ ايرباد وارد بازار ايربادها شود. البته آن‌ها جزييات زيادي را در ارتباط با اين محصول منتشر نكردند. تنها چيزي كه از سرفيس‌ ايرباد مي‌دانيم اين است كه قرار است همزمان با تعطيلات كريسمس و با قيمت 249 دلار به فروش برسد.

رويداد مايكروسافت سرفيس 2019 قطعا با معرفي اين همه محصولات جديد، دنياي فناوري را شگفت زده كرده است. مخصوصا گوشي تاشو سرفيس دوو (Duo) كه بايد ببينيم چه عملكردي از خود نشان خواهد داد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.