گل بزن، ماندگار شو…

به خبرنامه به روز و تخصصي تكنولوژي خوش آمديد.

گل بزن، ماندگار شو…

۲۸ بازديد

به گزارش اخبار ورزشي؛ اگرچه سالها از برگزاري دربي سرخابي در ايران مي گذرد ، اما در هر فصل فوتبال حداقل در 2 مسابقه ليگ ، رويدادهاي تمام دربي هاي گذشته مورد بازبيني و بحث قرار گرفت. موضوع گلزني در اين مسابقه يك اتفاق ويژه است كه مي تواند براي هر بازيكني كه تا به …

منبع: سايت اسپرت نيوز
گل بزن، ماندگار شو…

گل بزن، ماندگار شو… https://sports-news.ir/گل-بزن،-ماندگار-شو/ اخبار ورزشي Sun, 10 Jan 2021 06:51:42 0000 ورزشي https://sports-news.ir/گل-بزن،-ماندگار-شو/

به گزارش اخبار ورزشي؛ اگرچه سالها از برگزاري دربي سرخابي در ايران مي گذرد ، اما در هر فصل فوتبال حداقل در 2 مسابقه ليگ ، رويدادهاي تمام دربي هاي گذشته مورد بازبيني و بحث قرار گرفت. موضوع گلزني در اين مسابقه يك اتفاق ويژه است كه مي تواند براي هر بازيكني كه تا به …

منبع: سايت اسپرت نيوز
گل بزن، ماندگار شو…

به گزارش اخبار ورزشي؛ اگرچه سالها از برگزاري دربي سرخابي در ايران مي گذرد ، اما در هر فصل فوتبال حداقل در 2 مسابقه ليگ ، رويدادهاي تمام دربي هاي گذشته مورد بازبيني و بحث قرار گرفت. موضوع گلزني در اين مسابقه يك اتفاق ويژه است كه مي تواند براي هر بازيكني كه تا به حال در اين بازي بازي كرده است يك اتفاق مهم باشد. در شب دربي 94 ، ديدن گلزنان ويژه اين بازي هيجان انگيز بود.

اولين گلزن دربي

اولين مورد هميشه در همه چيز فراموش نشدني است ، حتي بعد از 52 سال. در تاريخ دربي ، اولين بازي دو تيم در سال 1947 با تساوي بدون گل به پايان رسيد ، اما در بازي برگشت ، اين بازي با تساوي يك بر يك به پايان رسيد. در اين ديدار جابري زاده اولين دربي را براي استقلال به ثمر رساند. در آن سوي زمين حسين كه هميشه جوان است براي پرسپوليس گلزني كرد تا اينكه نام دوم اين بازيكن به عنوان اولين گلزن اين مسابقه ثبت شود.

آقاي گل جدال سرخابي

پيشكسوتان پرسپوليس و استقلال گلزنان مسابقات دربي هستند و بازيكنان نسل جديد هنوز به اين ركورد نرسيده اند. صفر ايرانپاك فقيد با 7 گل و حسين كلاني با 6 گل گل پرسپوليس در دربي بودند. در اين ميان ، خاطره زندگي غلامحسين مظلومي ، با زدن 5 گل به پرسپوليس ، ركورد استقلال در اين زمينه محسوب مي شود.

گلزن منظم!

در تاريخ مسابقات سرخابي بازيكنان زيادي بوده اند كه در اين مسابقه براي هر دو تيم بازي كرده اند و تعداد كمي از اين افراد با پيراهن هاي هر دو تيم توانستند در اين مسابقه گل بزنند. مهدي هاشمي نسب ، شاهرخ بياني و غلامرضا فتح آبادي سه گل زن هر دو تيم در اين مسابقه هستند. هاشمي نسب 4 گل با پيراهن پرسپوليس و يك گل با پيراهن آبي به ثمر رساند. شاهرخ بياني دو گل براي پرسپوليس و يك بار به ثمر رساند براي استقلال و سرانجام فتح آبادي در دربي براي هر يك از اين تيم ها يك گل به ثمر رسانده است.

دانلود بشا

در تاريخ اين ديدار فقط 2 بازيكن دربي موفق به هت تريك شدند كه هر دو پرسپوليس بودند. همايون بهزادي در دربي 6 نفره و ايمون زايد مهاجم ايرلندي پرسپوليس در بازي معروف كه در سال 2011 با پيروزي 3 بر 2 پرسپوليس به پايان رسيد ، مرداني بودند كه در دربي سرخابي ها هت تريك كردند.

.اسممشكن

در سال 1996 ، وقتي پرسپوليس 7 سال متوالي موفق به پيروزي مقابل استقلال نشد ، مهاجم سرخ پوشان ارمنستان در آخرين لحظه دربي اين مانترا را شكست. گل بزيك در اين ديدار باعث شد پرسپوليس به طلسم 7 ساله خود مقابل استقلال خاتمه دهد.

گلزن پاس كرد

آخرين گلزن استقلال در تاريخ دربي اكنون مربي سايپا شده است! در دربي 2004 ، پيروز قرباني ، مدافع استقلال در دربي 3 90 دقيقه يك گل مهم براي تيمش به ثمر رساند كه نتيجه آن استقلال 3-2 به پيروزي رسيد. در سمت ديگر مسابقه ، مازيار زارع در دقيقه 3 90 در سال 2008 از روي نقطه پنالتي براي پرسپوليس گلزني كرد تا اين ديدار با تساوي يك بر يك به پايان برسد. در همين حال ، جري بنگسون ، مهاجم سياهپوش پرسپوليس موفق شد در دربي در دقيقه 6 90 در سال 1394 گل تساوي را براي پرسپوليس به ثمر برساند.

گلزن اوليه

در تاريخ اين مسابقه ، گل هاي زودهنگامي را براي سرخابي ها ديده ايم. علي سامره در دقيقه 2002 و 2003 براي استقلال در دقايق 1 و 8 گلزني كرد. اميد روانخواه در دقيقه 5 بازي در سال 2008 گلزني كرد. در آن سوي زمين در تخت جمشيد ، حسين كلاني در سال 1349 در دقيقه 2 ، علي پروين در سال 1349 در دقيقه 7 و سروش رفيعي در دقيقه 5 سال 1395 براي پرسپوليس گل اول را به ثمر رساند.

گلزن خارجي!

24

اگرچه بازيكن خارجي استقلال هنوز در دربي گل نزده اما پرسپوليس در اين ديدار 4 گلزن خارجي دارد. عيسي ترائوره ​​اولين گلزن خارجي دربي بود در حالي كه قرمزها موفق به گلزني در اين مسابقه شدند ، در حالي كه پرسپوليس در ديدار مقابل استقلال در سال 2003 با نتيجه 2-1 شكست خورد. ايمون زايد در پيروزي 3-2 مقابل استقلال در سال 2011 هر سه گل پرسپوليس را به ثمر رساند. اين در شرايطي است كه جري بنگسون يكي ديگر از گلزنان دربي خارجي در سال 2015 بود. بشار رسن ، هافبك سابق پرسپوليس سابقه گلزني دارد. در 2 بازي دربي ، نام خود را در ميان گلزنان پرسپوليس در دربي ثبت كرده است.

رفت و برگشت

تاريخچه مسابقات سرخابي 2 بازيكن را در دربي به اين سو و آن سو سفر كرده است. در دربي 64 و 65 ، اميد روانخواه براي استقلال و محسن خليلي براي پرسپوليس موفق شدند در 2 بازي متوالي گلزني كنند. فرهاد مجيدي همچنين در ليگ نهم و جابر انصاري در ليگ پانزدهم در دو مسابقه رفت و برگشت براي استقلال گلزني كردند تا از طرفداران تيمشان عنوان معمول “سفر برگشت” را كسب كنند!

جوانترين و پيرترين گلزن دربي

به طور كلي حسن روشن پيشكسوت استقلال جوانترين بازيكني است كه در اين مسابقه گلزني كرده است. حسن روشن 18 ، 11 ماه و 23 روز داشت كه در دربي گل زد. در اين ميان علي عليپور با 19 سال ، 6 ماه و 5 روز در جايگاه دوم و مهدي مهدوي كيا با 19 سال ، 11 ماه و 18 روز در جايگاه دوم قرار گرفتند. اين در حالي است كه كريم باقري در دربي 68 كه بهترين گلزن پرسپوليس بود ، 35 ساله و 348 روزه بود تا ركورد قبلي را كه يحيي گل محمدي در اختيار داشت بشكند.

در بازي اول گل بزنيد!

16

دو بازيكن پرسپوليس در تاريخ دربي در اين بازي موفق شدند در اولين بازي خود در دربي و در تركيب قرمزها گلزني كنند. در سال 1996 ، بهنام طاهرزاده ، گلزن گمنام پرسپوليس در اين مسابقه معرفي شد. اين در حالي است كه مهدي عبدي در سال 1396 موفق شد در اولين مسابقه و اولين حضور در دربي گل مهمي را براي قرمزها به ثمر برساند. 5

منبع: سايت اسپرت نيوز
گل بزن، ماندگار شو…

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.