تاب‌آوري اقتصاد ايران در وضعيت نامطلوب

به خبرنامه به روز و تخصصي تكنولوژي خوش آمديد.

تاب‌آوري اقتصاد ايران در وضعيت نامطلوب

۷ بازديد

اتاق بازرگاني تهران در جديدترين گزارش خود به بررسي وضعيت كشورها در زمينه شاخص تاب آوري پرداخته است كه نشانگر سقوط موقعيت ايران است. به گزارش اخبار ما ، شاخص انعطاف پذيري 2020 به شدت تحت تأثير شيوع ويروس كرونا و بحران هاي بهداشت عمومي قرار گرفته است و موقعيت بسياري از كشورها در اين …

تاب‌آوري اقتصاد ايران در وضعيت نامطلوب https://maanews.ir/تاب‌آوري-اقتصاد-ايران-در-وضعيت-نامطلو/ اخبار ما Fri, 18 Jun 2021 11:50:33 0000 اقتصادي https://maanews.ir/تاب‌آوري-اقتصاد-ايران-در-وضعيت-نامطلو/ اتاق بازرگاني تهران در جديدترين گزارش خود به بررسي وضعيت كشورها در زمينه شاخص تاب آوري پرداخته است كه نشانگر سقوط موقعيت ايران است. به گزارش اخبار ما ، شاخص انعطاف پذيري 2020 به شدت تحت تأثير شيوع ويروس كرونا و بحران هاي بهداشت عمومي قرار گرفته است و موقعيت بسياري از كشورها در اين …

اتاق بازرگاني تهران در جديدترين گزارش خود به بررسي وضعيت كشورها در زمينه شاخص تاب آوري پرداخته است كه نشانگر سقوط موقعيت ايران است.

به گزارش اخبار ما ، شاخص انعطاف پذيري 2020 به شدت تحت تأثير شيوع ويروس كرونا و بحران هاي بهداشت عمومي قرار گرفته است و موقعيت بسياري از كشورها در اين شاخص تغيير كرده است ، اما با وجود بهبود نسبي شرايط و اقدامات دولت در ساير مناطق ، برخي از كشورها در اين زمينه پيشرفت چشمگيري داشته اند.

شاخص مقاومت جهاني در موسسه بيمه املاك بر اساس 12 شاخص كلي محاسبه مي شود. شاخص هايي مانند بهره ، خطر سياسي ، مصرف روغن و شهرنشيني در اقتصاد ، بلاياي طبيعي ، خطر آتش سوزي و خطر سايبري در زمينه كنترل كيفيت و كنترل فساد ، كيفيت زيرساخت ها و حاكميت شركتي در زنجيره تأمين شاخص هاي اصلي بر اساس محاسبه شده هستند كشورهاي مقاومت اقتصادي.

در سالهاي گذشته ، اروپاي غربي به بالاي ليست مقاوم ترين اقتصادها سقوط مي كرد ، اما امسال دانمارك با شاخص آتش سوزي بهبود يافته در راس اين ليست است. با اين وجود ايالات متحده از رده 10 به هفدهم سقوط كرد و چين با 9 پله سقوط به مكان 77 رسيد. انگلستان بار ديگر در ميان 10 كشور برتر اين قسمت بازگشت و سنگاپور با 10 پله صعود به مكان دوازدهم جهان رسيد.

ايران براي اولين بار در بين سه كشوري است كه در شاخص كشش بدترين نتيجه را دارد و از بين 130 كشور مورد بررسي در رتبه 128 قرار دارد. هائيتي و ونزوئلا از قدرت اقتصادي كمتري برخوردار هستند ، در حالي كه چاد ، اتيوپي ، لبنان ، مالي ، موزامبيك ، نيكاراگوئه و هندوراس بالاتر از ايران هستند.

كشورهاي پيشرو عبارتند از: دانمارك ، نروژ ، لولزبورگ ، آلمان ، سوئيس ، فنلاند ، سوئد ، اتريش ، آمريكاي مركزي و انگلستان.

در ميان كشورهاي منطقه ، امارات متحده عربي در رده 32 قرار دارد و پس از آن قطر ، عربستان سعودي ، تركيه و عمان قرار دارند. ايران نزديكترين موقعيت را در بين كشورهاي منطقه پاكستان دارد كه در رده 119 جهان قرار دارد.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.